Another shirt please - Kapitel 2

"Jag gick ut ur bilen och fick syn på vårat nya hem, det var ett vitt putshus.. ett såndant hus hade jag drömt om sedan jag var liten. Men jag var för trött för att springa runt i huset, så jag gick in i det rummet som såg ut som ett vardagsrum, lade mig på soffan och somnade."


Jag vaknade upp till ljudet utav möbler som flyttades tvärs över rummet. Jag som trodde jag skulle få sova..  Nåja, hade endå rätt så mycket att göra, var tvungen att köpa massor av skolmaterial. Imorgon började skolan, för att inte komma efter så var jag tvungen att börja några dagar efter vi flyttat hit, och Victoria tyckte jag och Julia borde börja imorgon, på en fredag.

 

Pappa kom in i vardagsrummet, vi började småprata lite – jag hade inte haft ett riktigt samtal med honom sen jag fick veta att vi skulle flytta hit. Han skulle precis berätta något viktigt när min mobil började ringa, jag tittade på displayen; ’Emelie’, jag log vagt mot pappa innan jag svarade och gick ut ur rummet.

 

Vi pratade ett tag, eller hon pratade för det mesta, jag lyssnade bara. Inget hade förändrats i skolan, klassen var likadan som alltid och Em hade fortfarande inte vågat prata med Noel, killen hon hade varit kär i sedan två år tillbaka. Hon frågade om jag skulle komma tillbaka, mitt svar fick henne att lägga på. Jag hade nämligen inte berättat att jag flyttat hit, vilket var väldigt dumt.. men jag hade mina anledningar.

 

”Alex, vi ska åka nu!” sa pappa, jag hade tänkt att shoppa ensam, men de hade tydligen andra planer. Vi åkte till Harrods, de hade tydligen allting där, jag gick runt med pappa medans Julia och Victoria gick tillsammans. Sverige hade ingenting jämfört med London’s butiker, det var helt sjukt. Vi gick runt ett tag och jag shoppade mer än vad jag någonsin gjort, runt sex var vi tvungna att bege oss hemåt.

 

Väl hemma så provade jag alla kläder, bestämde mig vilka jag skulle ha på mig i skolan, åt middag och duschade – jag förberedda mig inför morgondagen helt enkelt. Sedan hade jag ingenting att göra, så jag beslöt mig för att gå in och titta på skolans hemsida. Efter 20 minuters försök så startade äntligen internetet, jag gick in på google och sökte på 'Northwood School', när jag gick igenom informationen såg jag att man måste ha på sig uniform.. shoppingen idag var alltså bara bortkastad tid. De hade både fotbollslag för tjejer och tennisbanor där, vilket var bra. Efter ett tag kände jag hur ögonlocken blev tunga, jag bytte om, lade mig på sängen och somnade nästan direkt.

 

Jag hörde inte alarmet, så pappa kom in och väckte mig 10 minuter innan vi skulle åka. Jag hade bråttom och såg ut som stryk, vilket var perfekt första dagen i en ny skola. Jag slängde snabbt på mig några av kläderna jag köpt dagen innan och sprang ut till bilen. Julia skrattade när hon såg mig, och sa att det inte var halloween. Snäll tjej. Jag tänkte säga något tillbaka men så hör jag ett skrik och allt framför mig blir svart.



 

Det här kapitlet sög - helt ärligt. Förlåt! Men jag hade brist på inspiration och ja.. nästa kapitel kommer ut i slutet av veckan, och killarna kommer med snart, håll ut! :)



Kommentarer
Miriam

WOWOWOW I love it! Men jag har några frågor:)

1-Hur gammal ska alex föreställa?

2-Är hon bra vän med sin "syster" eller är dem fiender typ?

3-Vilken stad bor de i?

Riktigt bra skrivet;) Men kan du försöka att inte göra det till en tråkigt fjortis grej om att hon blir ihop med någon av dem och sedan får dem barn blablabl-.- Kan du göra historien lite mer logisk?

Love and Peace!

2012-02-06 @ 21:50:07
Anonym

Var realistisk - mitt enda råd! Jag avskyr andra noveller där saker går fort fram och man blir riktigt förvirrad. Det här är en väldigt bra början, men sumpa inte det. Tack för mig!

2012-02-06 @ 21:57:05
Anonym

Svar till anonym: Hatar också det! Men du kommer förstå när du läser nästa kapitel! :)

2012-02-06 @ 22:22:18
sjukt anonym

så himla bra. när kommer nästa kapitel? :D

2012-02-12 @ 22:35:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0